sunnuntai 8. huhtikuuta 2012

Kadonnut lompakko


Hanna on edellisenä päivänä saanut pankkitililleen hieman isomman lomarahoja sisältävän tilin, ja näiden turvin hän onkin lähdössä viikon päästä ulkomaille. Jo seuraavana päivänä naisen lompakko kuitenkin aivan ilkeyksissään on jälleen kerran hukassa, ja paniikki on päällä... 


"From: Hanna
To: Jenni


Jennii, minulla oli IHAN HIRVEÄ AAMU.

Minä hukkasin pörssini ja jouduin palaamaan sitä hakemaan ensin kotoa, sitten salilta,
ja sitten vielä kotoa. Olin jo aivan varma, että tilini on tyhjennetty (silloin kun siellä KERRANKIN on rahaa),
eikä tule mitään ulkomaanmatkaa. Onneksi se kusiainen löytyi.

Hakuprosessin vuoksi kuitenkin jouduin soittamaan töihin, että myöhästyn.
Kerroin myös syyksi, että etsin tässä näin lompakkoani. He ymmärsivät, tai esittivät ymmärtävänsä. Oikeasti varmaan
alkoivat jo suunnittelemaan, että koska minulle kehtaisi antaa potkut. Eihän kukaan vain perkele myöhästy töistä sen takia,
että etsii lompakkoaan? Miksen keksinyt mitään valetta edes mielummin?

No, sieltä se lompakko sitten lopulta löytyi kotoa. Kyllä, siellä se oli ollut kokoajan. En tietenkään kehdannut sitten töissä kertoa (kun sinne lopulta pääsin),
että etsin kokoajan lompakkoani aivan turhaan, sillä sehän oli kotona.

Tässä vielä ohessa lompakon kanssa käymäni keskustelu, sitten kun se löytyi:

"Voiii jumaalautaaa, miten sinä KEHTAAT tehdä tämän minulle?! Miten sinä KEHTAAT olla hukassa?!
Voi herranjumala sentään miksi sinä olet noin ilkeä?! Voi perkele se on sitten sinun syysi,
jos nyt tulee potkut! Voi jumalauta sentään miksi pitää olla noin vittumainen!? Minä en ymmärrä, minä en ymmärrä!!"

Ymmärsiköhän lompakko kuitenkin minua?"



Ilkeä lompakko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti